Çocukların Eğitiminde ve
Sözel İletişim Becerilerini
Kazanmalarında
En Önemli Koşul
“ERKEN TANIDIR.”

Erken Çocukluk

Erken çocukluk döneminde, iki yaştan önce kesin tanı konamayan, normal gelişimde farklılık gösteren, uzmanlar tarafından otistik özellik gösterdiği belirlenmiş ya da gelişim geriliği olduğu gözlenen tüm çocuklar bu yaş dönemi için hazırlanan erken çocukluk dönemi programlarından yararlanabilirler.

Bu nedenle beyin gelişiminin en hızlı olduğu kabul edilen bu dönemde, gelişiminde farklılık gözlenen tüm çocukların, bu programlar ile doğru ve yoğun eğitim almalarının büyük önem taşıdığı kabul edilmektedir. Erken eğitim programları, anne-baba "neden çocuğum bunu yapmıyor?" ya da "neden böyle davranıyor?" sorusunu sorduğunda başlamalıdır.

Merkezimizde, O-2 yaş aralığındaki bebeklere ve küçük çocuklara verilen erken eğitim programları, yoğun olarak aile-eğitimci işbirliği üzerine kuruludur. Amaç, bebeğin kendisine ve çevresine ait farkındalığının artması, mümkün olduğunca hızlı bir şekilde ayına / yaşına uygun becerileri kazanması ve bu becerileri fonksiyonel kullanabilmesidir. Bu nedenle erken eğitim programları, çocukla birlikte ama öncelikle anne-babaya ya da çocuğun bakımı ile ilgilenen kişiye anlatılarak, öğretilerek sürdürülmektedir. Bu programların her gün düzenli olarak ev ortamında uygulanması çocuğun gelişimi açısından önemlidir.

Önemli

Bütün çocuklar öğrenebilirler. Zihinsel geriliği olan çocuk daha yavaş öğrenir ama öğrenebilir.

Montessori eğitiminde çocukların nelerden hoşlanıp nelerden hoşlanmadığı tespit edilir. Bu doğrultuda ilgi alanları tespit edilen çocuklar özgür seçimler yapmaya yönlendirilir. Eğitim sırasında öğrenci merkezdedir. Güne denge yürüyüşleri ile başlayan öğrenciler, sonrasında kendilerine en uygun olan aktivitelerle eğitime devam ederler. Çocukların kendilerini birey olarak görmesinin sağlandığı Montessori eğitiminde aile, öğrenci ve öğretmen iş birliği içerisindedir. Öğrencinin öğrenme hızı doğrultusunda eğitim verilir ve bilgi akılla değil el yordamıyla öğrenilir. Soyut kavramların somut kavramlarla anlaşılması sağlanır. Zihinsel kavramların hissetme metoduyla zihne yerleştirilmesi uygulanır.

Hata kontrolünü kendisi yapan çocuk bu sayede öğrenmeyi de yetişkinden bağımsız bir hale getirebilir. Bu eğitim sisteminde kullanılan araç ve gereçler sisteme özeldir. Bunlar; koordinasyon aletleri, prizmatik boyutlarda küpler ve üçgenler, ahşap dominolar, ağırlık tüpleri ve benzeri gereçlerdir. Her yaş seviyesine göre kullanılan materyaller değişmektedir.

Bu eğitim sisteminde çocuğun temizlik, renk uyumu yakalamak, sabretmeyi öğrenmek, bireyselleşmek gibi yönlerinin gelişmesine büyük önem verilir. Öğrenme isteği ve araştırma zevki bir arada sunulan bu sistemde, çocuklar doğal liderlerdir ve yeni görevler almaktan büyük mutluluk duyarlar. Günlük yaşam becerileri, matematik etkinlikleri, dil geliştirici etkinlikler, duyu eğitimi etkinlikleri, evrensel öğrenme etkinlikleri bu sitemde uygulanan yöntemlerdir.

Erken Eğitim Programlarımız;

  • İletişim becerileri,
  • Oyun becerileri,
  • Öğrenmeye hazırlık becerileri,
  • Görsel algı ve hafıza becerileri,
  • İşitsel algı ve hafıza becerileri,
  • El-göz koordinasyonu becerileri,
  • Öz-bakım becerileri,
  • Sosyal beceriler,


Başvuru